Badatelsky orientovaná výuka – trend ve vzdělávání

Badatelsky orientovaná výuka – trend ve vzdělávání

Žáci sekundy strávili dva dny na katedře chemie Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity, kde si pod vedením RNDr. Kateřiny Trčkové, Ph.D. a šestice studentů učitelství chemie rozvíjeli své badatelské dovednosti. Trendem moderní výuky na školách je integrace teorie s praktickými zkušenostmi. Žáci si rovněž vyzkoušeli práci v chemické laboratoři a učili se, co dělat a jak postupovat, když neznají řešení problému. V laboratorních úlohách, často zaměřených na pohádky či známé seriálové postavy, si sami volili úroveň nápovědy. Byly i takové dvojice, které danou úlohu vyřešily bez pomoci vysokoškolských studentů. Badatelsky orientovaná výuka chemie se žákům velmi líbila. Jsme rádi, že můžeme studentům střední školy přiblížit prostředí vysoké školy. Věřím, že získané zkušenosti  povedou k lepšímu pochopení chemických jevů, které jsou každodenní součástí našich životů.

Mgr. Petr Klein

Mohla by zaujmout tato aktualita

loading